Her finner du svarene på noen av de spørsmålene vi ofte blir stilt.
Har jem & fix denne varen i butikkene?
Du kan se vårt utvalg gjennom menyen øverst på siden. Noen av varene våre er sesongbaserte og vises derfor ikke året rundt. På jemogfix.no kan du se om varen er tilgjengelig i butikken og/eller om den kan kjøpes i nettbutikken vår. På varens produktside kan du se om varen er på lager i din lokale butikk.
Er prisene på nett lik prisene i butikken?
Prisene i nettbutikken vår er de samme som prisene i våre butikker. Men det er enkelte varer som kun kan kjøpes i butikken, og andre som kun kan kjøpes i nettbutikken.
Hvilke betalingsformer godtar jem & fix?
Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard og Maestro. Det er ikke mulig å betale varer pr etterkrav.
Kan jeg få produktråd hos jem & fix?
Vi har dyktige butikkansatte som gir deg personlig service i kassa og jobber beinhardt med å fylle opp hyllene. Men vi ansetter ikke spesialister som går rundt i butikken og gir råd om ulike fagområder og byggeprosjekter. Rådgivning er ikke en del av konseptet vårt, da det er en kostbar tjeneste. I stedet har vi høflig selvbetjening og tilbyr lave priser på alle våre produkter til alle våre kunder, uansett om du kjøper 1 stk. eller 100 stk. av en vare. Med lavpris for alle, jobber vi for at du kan nå langt med lite om du kjøper materialer hos jem & fix. Det er kjernen i konseptet vårt.
Kan jeg reservere varer på jem & fix?
Vi har et "likt for alle" tankesett hos jem & fix, og gjør ikke forskjell på kundene våre. Dette gjelder både den lave prisen for alle og tilgjengeligheten på varer. Derfor reserverer vi ikke varer. Et annet aspekt ved å ikke reservere varer er prinsippet om effektiv lagerstyring, og det faktum at vi ikke har noe overflødig og kostnadstung lagerplass på butikkenes bakrom. Det du ser i hyllene er det som er i butikken.
Du er alltid velkommen til å kontakte butikken før du kommer innom, for å sikre at varen ligger på hyllen. Du finner butikkens kontaktinformasjon her.
Har jem & fix en kundeklubb?
Hos jem & fix er alle kunder like velkomne. Vi tilbyr ikke spesielle fordeler til utvalgte kunder i form av rabattkuponger, mengderabatter eller spesielle kundeklubbfordeler. Til gjengjeld garanterer vi lave priser for alle hver dag, enten du kjøper få eller mange varer.
jem & fix har ikke en kundeklubb i den forstand hvor du må registrere deg. Alle får det samme hos oss, og i den forstand er alle kunder en del av "klubben".
Tilbyr jem & fix levering av varer fra butikken?
Konseptet med jem & fix er å spare på alle fordyrende kostnader. Derfor tilbyr vi ikke levering av varer fra butikken. Men du kan gratis låne en tilhenger for å frakte varene hjem.
Alternativt kan du bestille varer på jemogfix.no og få dem levert hjem. Fraktprisen avhenger av varene som er bestilt og hvor du vil ha varene fraktet.
Kan jeg bytte en vare kjøpt hos jem & fix?
Det er 14 dagers angrerett for alle varene. Betingelsene for å returnere varen er
- du har med deg kvitteringen
- varen ikke er brukt
- emballasjen er intakt
Du kan enten bytte varen mot en annen vare (med forbehold om utsolgte varer) eller få pengene igjen. Varen kan byttes i alle jem & fix butikker.
For varer kjøpt på jemogfix.no, vennligst ta kontakt med kundeservice på e-post til kundeservice@jemfix.com eller tlf.: +47 408 11 998 og oppgi bestillingsnummer og eventuelt en årsak.
Hva gjør jeg, om en vare er mangelfull/defekt?
Hvis en vare innenfor reklamasjonsperioden viser seg å være mangelfull eller defekt, ta varen og kvitteringen med til butikken, der vil personalet hjelpe til med å løse problemet.
For varer kjøpt på jemogfix.no, vennligst ta kontakt med kundeservice ved å sende e-post til kundeservice@jemfix.com. Oppgi bestillingsnummeret ditt, legg ved et bilde og beskriv varens feil. Du vil heretter bli kontaktet innen to virkedager.
Kan jeg kjøpe gavekort til jem & fix?
Ja, du kan kjøpe gavekort i alle jem & fix butikker, samt på jemogfix.no. Se mer om gavekort her.
Hva koster det å få varer levert til jemogfix.no?
Fraktprisen avhenger av hvilke varer, vekt og størrelse, du har bestilt og hvortil varene ønskes levert. Du kan alltid se fraktkostnadene i handlekurven.
Kan jeg få varer kjøpt på jemogfix.no levert til utlandet?
Nei, dette er ikke mulig, da vi bare leverer innenfor Norge.
Om du er i tvil, ta kontakt med kundeservice på kundeservice@jemfix.com eller telefon +47 408 11 998.
Er det trygt å betale på nett?
jemogfix.no bruker en anerkjent leverandør for pengeoverføringer, dvs. at pengetransaksjonen skjer i et kryptert miljø der sikkerheten er veldig høy.
For å øke sikkerheten ved kortbetaling ved kjøp på nett, bruker vi 3D-secure på betalingsløsningen vår. I praksis vil du motta en tekstmelding med en engangskode når du betaler for en vare på nettet med Visa, MasterCard og Maestro, og har knyttet mobilnummeret ditt med betalingskortet ditt.
Du kan lese mer om sikker betaling på Nets hjemmeside her.
Varene mine har ikke kommet ennå. Hva gjør jeg?
Om du ikke har mottatt varene dine innen leveringstiden som spesifisert i bestillingsbekreftelsen, kan du kontakte kundeservice ved å sende en e-post til kundeservice@jemfix.com med bestillingsnummeret ditt. Kundeservicen vår kan undersøke hvor bestillingen din er plassert og når den vil bli levert.
Når blir betalingen trukket fra kontoen min, etter kjøp gjennom jemogfix.no?
Pengene blir først trukket fra ditt kort når bestillingen er ferdig pakket og klargjort for forsendelse. Les mer i kjøpsbetingelsene våre her.
Ved betaling med utenlandske kredittkort aksepterer du at det godkjente beløpet reserveres på din konto. Betalingen gjennomføres først når varene sendes fra vårt lager med unntak av spesialproduserte varer. Vi reserverer aldri et større beløp enn det du selv har godkjent ved kjøp via nettbutikken. Reservasjonen av beløpet skjer i overensstemmelse med vilkårene for det utenlandske kortet og beløpet kan maksimalt reserveres i 30 dager, deretter oppheves reservasjonen automatisk. Reservasjonen oppheves også i tilfeller hvor du angrer kjøpet innen 14 dager. Grunnen til reservasjonen er at når du bruker et utenlandsk kort, trekkes ikke pengene umiddelbart. Da man ikke kan trekke et større beløp enn det som er til rådighet på din konto, er det nødvendig å reservere kjøpsbeløpet. På denne måten er vi sikre på at pengene også er på kortet når de skal trekkes.
Fikk du svar på spørsmålet ditt? Send oss gjerne en e-post om du lurer på noe: kundeservice@jemfix.com eller kontakt kundeservice på tlf.: +47 408 11 998.